Waarom is SEO-copywriting belangrijk?

Wil je als bedrijf online makkelijk gevonden worden? Dan is SEO copywriting essentieel. Door hoog te scoren in de zoekmachines, komen gebruikers bij jouw website terecht. Hiermee laat je zien dat jouw website belangrijke informatie bevat, en makkelijk te begrijpen is voor Google en bezoekers. Een SEO copywriter zorgt ervoor dat de website geoptimaliseerd wordt voor de zoekmachines, zodat deze zo hoog mogelijk scoort in de zoekresultaten. De websites die bovenaan staan, krijgen uiteraard ook de meeste bezoekers. Of bezoekers ook echt klant worden is uiteindelijk ook de vraag. Goede content en relevante informatie aanbieden is hiervoor ook belangrijk. Zoals je kunt lezen zijn er dus verschillende aspecten onderdeel van SEO copywriting. Lees hierover meer over waarom SEO nu zo belangrijk is.

SEO of SEA?

Waarschijnlijk weet je al waar SEO voor staat: Search Engine Optimization. Dit gaat dus vooral om het hoger scoren op de zoekmachines. Een onderdeel van een online marketingstrategie is daarnaast ook om adverteerder te zijn. SEA staat voor Search Engine Advertisement. Hierbij wordt dus de focus gelegd op het adverteren om zo bezoekers aan te trekken. Door middel van het gericht targetten van bepaalde doelgroepen, kan de adverteerder zo heel gericht advertenties plaatsen. Wanneer een internetter bepaalde keywords gebruikt die aansluiten op jouw werkzaamheden, wordt er gericht geadverteerd. Dit zorgt voor een hogere conversie dan wanneer er niet doelgericht wordt geadverteerd. Waarin SEA verschilt in vergelijking met SEO, is dat je als adverteerder kosten per advertentie zal moeten betalen. Een publisher zorgt er meestal voor dat de advertenties worden weergegeven door middel van de juiste kanalen.

Investeren in SEO

Om online succes te genereren als bedrijf, moet je goed vindbaar kunnen zijn. Investeren in een goede SEO copywriter is dus belangrijk. SEO teksten zijn meer dan een leuk verhaal, ze moeten ook als waardevol gezien worden door Google. Jouw website is bovendien het visitekaartje van het bedrijf, waardoor bezoekers direct een eerste indruk opdoen. Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, dus een geoptimaliseerde website is belangrijk voor het werven van nieuwe klanten. Een duidelijke website met waardevolle content, zorgen voor succes bij zowel de zoekmachines als bij de bezoekers.

Gebruik van keywords

Ook zorgvuldig gebruik van keywords speelt een grote rol in het optimaliseren van je website. SEO copywriters voeren dan ook eerst een zoekwoordenonderzoek uit, alvorens de teksten geschreven worden. Door gebruik van de juiste keywords, zorg je dat je zo hoog mogelijk scoort op deze zoektermen. Ook belangrijk om te weten is hoe concurrenten scoren op deze termen. Ook andere bedrijven houden zich namelijk bezig met SEO, waardoor het waardevol kan zijn om kijken hoe zij het doen. Alhoewel je veel informatie kunt halen uit de werkwijze van vergelijkbare bedrijven, is het niet de bedoeling dat teksten en zinnen worden overgenomen. Alle content moet uniek zijn, anders ziet Google dit als plagiaat. Hier kunnen hoge boetes en sancties aan verbonden zijn, wat te allen tijde voorkomen moet worden.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *